سوادرسانه۲

#سوادرسانه۲

سواد رسانه ای قسمت دوم
تاثیر رسانه ها بر افکار عمومی :
همانطور که انسان ها از جهت داشته های مادی و معنوی و شمایل ظاهری متفاوت می باشند از نظر توان فکری و قدرت تحلیل نیز تفاوت دارند به همین دلیل برخورد آنها با مسائل فرهنگی و نوع واکنش افراد به رویداد های خبری نیز یکسان نخواهد بود .
افرادی هستند که پس از دریافت مطالب بی پایه و اساس فضای مجازی تحت تاثیر قرار گرفته و بدون تحقیق آن را منتشر می نمایند که خود مصداق ترویج شایعه و دامن زدن به خرافات می باشد و عوامل آن مستحق مجازات می باشند .
در مقابل انسان های اهل تحقیق از ترویج و نشر مطالب موهون خودداری نموده و در بعضی موارد نیز با سند و مدرک معتبر به آن پاسخ می دهند . نکته مهمی که همه کاربران فضای مجازی باید مورد توجه قرار دهند آن است که وسعت و فراگیری فراوان این رسانه می تواند افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد .
چه بسا افراد زیادی بر اثر داده های فضای مجازی قضاوت می کنند یا تصمیم می گیرند ، بنابراین باید اولاً مواظب باشیم مطالبی که در این فضا قرار می دهیم کاملاً مستند و مفید باشند و بتواند به اصلاح و سلامت فرهنگ جامعه و امنیت اخلاقی مردم کمک نماید .
ثانیاً قبل از نشر مطالب بویژه اخبار و فیلم های ارسالی از رسانه های معاند از باب إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا اگر فاسقی برای شما خبری آورد بررسی و تحقیق کنید ( حجرات آیه 6 ) تحقیق و بررسی نماید تا صحت و سقم آنها مشخص شود آنگاه تصمیم گیری و قضاوت نماییم .
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه شهرستان کیار ( شلمزار )

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.