سوادرسانه۳

#سوادرسانه۳

بسم الله الرحمن الرحیم
سواد رسانه ای ( قسمت سوم )
نقش رسانه ها در بیان واقعیت ها یا کتمان آنها :
از رسانه ها بویژه فضای مجازی به تیغ دو لبه تعبیر می شود زیرا هم فرصت می باشند و هم تهدید ، فرصت بودن آنها بخاطر آن است که تاثیر بسزایی در اطلاع رسانی و فراهم نمودن آشنایی مردم با واقعیت ها را دارند ، بدیهی است در صورت سکوت و عدم اطلاع رسانی به موقع ، تهدید محسوب شده و تاثیر منفی در افکار عمومی خواهند داشت .
بسیاری از شبکه های خبری و رسانه های وابسته به صهیونیست ها از تمام امکانات و ظرفیت ها برای هدایت و جهت گیری به سمت هدف خاص و انحراف افکار عمومی استفاده و تلاش می کنند اذهان مردم را به سمت هدف دلخواه و مورد نظر قدرت های استعمارگر هدایت نمایند و برای رسیدن به این هدف تاریخ را تحریف نموده و با استفاده ابزاری از واژه های مقدس مانند حقوق بشر ، حمایت از حیوانات ، بزرگداشت اسطوره های ملی و … اقدام به راه اندازی کمپین و فضاسازی برای تغییر واقعیت ها و فراهم نمودن زمینه شورش علیه حاکمیت و نماد های مذهبی و فرهنگی نموده و زمینه کودتا یا انقلاب مخملی را فراهم می نمایند . همانطور که جریان نفاق برای وارونه جلوه دادن واقعیت ها و ایجاد فتنه تلاش می کنند .
قرآن کریم ضمن بیان گوشه ای کار شکنی منافقین و ایجاد تردید بین مردم نسبت به خطرناک بودن آنها هشدار می دهد و مردم را به هوشیاری در مقابل توطئه های جریان نفاق و لیبرالیسم دعوت می نماید .
آیه 48 سوره توبه می فرماید : لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ
آنها پیش از این (نیز) در پی فتنه‌انگیزی بودند، و کارها را بر تو دگرگون ساختند تا آن که حق فرا رسید، و فرمان خدا آشکار گشت (و پیروز شدید)، در حالی که آنها کراهت داشتند .
افراد معاند و منافق با آشفته نشان دادن اوضاع و سیاه نمایی درصدد نا امید کردن مردم نسبت به آینده و از بین بردن اعتماد آنها به حاکمیت می باشند .
نمونه آشکار بهم ریختن اوضاع و تبلیغات باطل همراه با سیاه نمایی استفاده بد و غیر منطقی از فتوشاپ برای انحراف اذهان عمومی و دگرگون نمودن واقعیت هاست که متاسفانه بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز با انتشار آنها زمینه قضاوت و تصمیم گیری بی جا و دامن زدن به شایعات را فراهم می آورند .
امید است با درایت و تحقیق واقعیت ها را دنبال نماییم و ناخواسته مرتکب اشتباه و شریک جرم دیگران نباشیم .
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه شهرستان کیار ( شلمزار )

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.