سواد رسانه


#سوادرسانه
#جلسه1

بسم الله الرحمن الرحیم
فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ( سوره زمر آیه 18 )
« سواد رسانه ای » قسمت اول
در عصر رسانه و دنیای صوت و تصویر که امکان ساخت و تولید هر نوع کالای فرهنگی و خوراک تبلیغاتی وجود دارد و می توان با فشار یک دکمه اطلاعات غلط و شایعات بی اساس را منتشر نمود، زمینه ایجاد جنگ روانی و شایعه سازی نیز بیش از حد فراهم می باشد.
از این رو داشتن سواد رسانه ای و قدرت تجزیه و تحلیل ، بخشی از نیاز های انسان است که نیازمند آموزش ، بینش و بصیرت می باشد تا به کمک آنها از چالش های خبری و رسانه ای عبور و دچار انحراف فکری و قضاوت زود هنگام نشویم .
بدیهی است نشر مطالب و کلیپ هایی که مبدأ انتشار و عوامل نشر آنها مشخص نیست مصداق نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات و شعله ور نمودن جنگ روانی است که خلاف عقل و اخلاق می باشد و قرآن کریم نیز شدیداً از آن نهی نموده و می فرماید :
إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَة
کسانی که دوست دارند کارهای بسیار در میان اهل ایمان شایع شود، در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهند داشت . ( سوره نور آیه 19 )
امید است با هوشیاری لازم و احساس مسئولیت در قبال اعمال و اظهار نظر های خود از پیدایش آسیب های فرهنگی و ترویج منکرات پیشگیری نموده و از فتنه های رسانه ای به سلامت عبور کنیم .
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه شهرستان کیار ( شلمزار )

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.