غبار روبی شهدا و تجدید میثاق با شهدا

حجت السلام والمسلمین مهدی قربانی

امام حسن عسگری(علیه السلام) می فرمایند: ما حجت خدا بر همه شما و جد ما فاطمه زهرا(سلام الله) حجت خدا بر ماست. این نشان دهنده عظمت و بزرگی این بانو است.

باید از این بانو درس قناعت آموخت. روزی حضرت سلمان حضرت زهرا را مشاهده کرد که چادر کهنه بر سر داشت. با خود گفت چطور زنان قیصر روم و پادشاهان ایران مجلل و بر تخت ها می نشیند اما دختر پیامبر این گونه اند.

حضرت فرمودند: سلمان خداوند، این کرسی ها را برای ما در روز قیامت ذخیره کرده است. وقتی سلمان این را برای پیامبر تعریف کرد، پیامبر گفت: فاطمه پاره تن من است.

حضرت زهرا(سلام الله) شکر گذار خداوند بود. قناعت در زندگی حضرت همین است. حضرت با یک دست بچه بغل می کردند و با دست دیگر آسیاب می چرخاند. با کراماتی که حضرت  داشتند می توانستند با یک اشاره ریگ ها را طلا کنند، اما آنها را برای قیامت گذاشته اند. از نعمت ها استفاده کنیم اما باید قناعت هم داشته باشیم.

خداوند در قرآن کریم هفت مرتبه درباره نعمتی که به اسرائیل داده می گه این نعمت هایی که به شما داده ایم به یاد بیاورید. یادآوری نعمت ها خودش شکرگذاری است. اما آنها نه تنها شکر نعمت ها را به جا نیاوردن، بلکه به دنبال مادیات دنیا بودند. در صورتی که انها خداو پیامبرشان موسی را داشتند.

یکی از نعمات هایی که خدا به ما داده، ولایت است. در غدیر خم رسالت پیامبر ( صلی الله) با نعمت ولایت امام علی ( علیه السلام) تمام شده ما شیعیان باید قدر دان این نعمت باشیم. بعد از هراز و اندی سال انقلاب اسلامی شکوفا شده و در بین شیعیان نام امام علی( علیه السلام) برده می شود.

چرا  حکومت مولا علی ( علیه السلام) شکست خورد اما حکومت انقلاب اسلامی به حود خدا وارد 40 سالگی می شود با وجود دشمنی های زیاد.

جوابش در کلام اما در خطبه 27 نهج البلاغه : علت شکست جنگ صفین، مردم پشتیبان من نبودن. امام پشتوانه وحی داشت، خدا حامی او بود.اما اگر سیر طبیعی خود را طی نکن شکست می خورد، حتی اگر امام باشد.امام در جنگ صفین فرمود: قرآن ناطق منم اما آنها گفتند : قرآن بر  سر نیزه است و ما با قرآن نمی جنگیم. در واقع آنها ولایت را کنار زده بودند.

الان هم همین است. علت ماندگاری انقلاب ،پایداری مردم به آرمان های انقلاب است. مشکلات هست، اما هدف ما زمینه سازی انقلاب مهدی ( عج الله تعالی فرجه) می باشد.

**جهت قدرانی از امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و شهدای انقلاب صلوات**

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.