چرا پیامبر اسلام ص تعداد ازدواج بالایی داشته است آیا این ها بخاطر هوس نبوده!!؟

⁉️ چرا پیامبر اسلام ص تعداد ازدواج بالایی داشته است آیا این ها بخاطر هوس نبوده!!؟

? پاسخ:
این مطلب با شواهد تاریخی سازگاری ندارد زیرا

1⃣ 1. ایشان تا سن 25 سالگی ازدواج نکردند و هیچ گزارشی ثبت نشده که ایشان با زنی رابطه داشته است، در هیچ مرکز فسادی دیده نشده است؛ بله تا قبل از نبوت به «امین» معروف بود. اگر ایشان هوس‌ران بود، می‌بایست در اوج جوانی دنبال این مسائل باشد و اکثر اوقات خود را با زنان فاحشه بگذراند، چیزی که در دیگر هوس‌رانان به وضوح دیده می‌شود.

2⃣ 2. ایشان با این‌که بسیار زیبا بوده و از خانواده سرشناس مکه بود و هر دختری آرزوی ازدواج با ایشان را داشت، با حضرت خدیجه ازدواج کرد، که هم از ایشان بزرگ‌تر بود و هم بیوه بود. اگر خدای ناکرده این وصله‌ها به پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌چسبید، می‌بایست حضرت دختری جوان، زیبا و باکره را انتخاب می‌کرد، چراکه رغبت مردهای هوس‌ران به چنین دخترهایی بسیار بیشتر از یک زن بیوه و مسن است.

3⃣ 3. پیامبر اکرم حدود 25 سال یعنی تا سن 50 سالگی، هیچ ازدواج مجددی نداشت، لذا جای این سوال است اگر مردی هوس‌ران باشد، چطور ممکن است به یک همسر که حدود 15 سال از خودش بزرگ‌تر بوده اکتفا کند و حال آن‌که فضای جامعه آن روز به نحوی بوده است که ازدواج های متعدد و حتی روابط نامشرع بسیار عادی بوده است.

4⃣ 4. حضرت بعد از هجرت به مکه و در سن حدود 50 سالگی ازدواج مجدد انجام داد، که 11 ازدواج است و تمام آن‌ها به جز یک مورد(عایشه) با زنان بیوه است و معمولا سن آن‌ها بالا بوده و پیر محسوب می‌شدند؛ لذا جای این سوال باقی است که رهبر یک جامعه اگر هوس‌ران باشد، بهترین دختران زیبا و جوان و باکره را برای خود انتخاب می‌کند، هم‌چنان که برخی پادشاهان ایرانی حرم‌سرا داشته و تا حدود 3000 زن داشته‌اند.

5⃣ 5. شخصیت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به نحوی بوده که تمام زنان و دختران عرب آن زمان به خصوص بعد از فتح مکه، آرزوی ازدواج با حضرت را داشتند و هم از جهت عقیده و هم از جهت زیبایی، خود مشتاق بودند که همسر اول شخص جهان اسلام شوند؛ لذا اگر این تهمت‌ها به حضرت راست بود، حضرت می‌بایست بسیار بیشتر از این تعداد زن می‌داشت و آن هم دخترکان جوان و زیبا از خانواده‌های مختلف.
_________
? لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/98097

✅ آیدی دریافت سوالات ??

@pasokhgo313
?معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.