معرفی کتاب

?
?معرفی کتاب: همرزمان امام حسین علیه‌السلام
✍? نویسنده : آیت الله العظمی سید علی خامنه ای

در ذهن های بیدار، این سؤال مطرح است. ممکن است این سؤال برای آدمی که خیلی توجّه نداشته، مطرح نباشد، امّا فردا مطرح خواهد شد؛ فردا باز همین را سؤال می کنند، باز یک عدّه آدم غافلِ ما را به جواب این سؤال گیر می‌اندازند و می برند. انقلاب اسلامی به‌وجود آمد و کسی ایدئولوژی‌ای، بینش نویی و بر اساس این همه، اجتماع نویی بنیان گذاشت.
در رأس این اجتماع، بنیان‌گذار اسلام، پیغمبر اکرم صلّی‌الله ‌علیه و ‌آله و سلم قرار داشت؛ قرآنی هم برای این مردم آورد و اصول معارف اسلامی و کلیّات قوانین و مقرّرات اسلامی را هم به پذیرندگان این فکر و این بینش اعطا‌ کرد و بعد هم رفت.
ما شیعه معتقدیم که بعد از پیغمبر صلّی‌الله ‌علیه و ‌آله و سلم در طول زمان، دوازده نفر به‌عنوان امام در جامعه‌ی اسلامی، یکی پس از دیگری وجود داشتند و دارند؛ این ها را هم ما جزء دین و سخنشان را در کنار قرآن و احترامشان را تا سرحدّ احترام پیغمبر‌ صلّی‌الله ‌علیه و ‌آله و سلم میدانیم.
سؤال‌کننده ممکن است سؤال کند که این دوازده نور پاک - به قول تو - و این دوازده شخصیّت بزرگ و انسان عالیقدر، در اجتماع اسلامی کارشان چه بود؟ چرا وجودشان لازم بود؟
دنبال این سؤال، پرسش دیگری می‌آید و آن این است که این دوازده نفر که به قول تو دارای این فلسفه‌ی وجودی بودند - که البتّه هنوز آن را بیان نکرده‌ایم - آیا بر طبق این فلسفه عمل میکردند؟ آیا این فایده بر وجود این بزرگواران مترتّب بود یا نبود؟

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.