معرفی کتاب

?
#معرفی_کتاب
#گفتاری_درباب_صبر


?حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در زمستان سال ۱۳۵۲ در جلساتی که پس از اقامه‌ی نماز مغرب و عشا در مسجد کرامت مشهد برگزار می‌شد به شرح حدیث مکارم‌الاخلاق که در آن به ده ویژگی پیامبران اشاره شده، پرداختند. معظّمٌ‌لّه ضمن تبیین این صفات، اهتمام ویژه‌ای به زدودن برداشت‌های غلط از این معارف اساسی، در اذهان مخاطبان عمدتاً جوان خود داشتند
مفهوم «صبر» نیز از مفاهیمی بود که مورد برداشت‌های غلط قرار گرفته بود. ایشان با ارائه‌ی تعریفی صحیح و دقیق از «صبر» موضع و جایگاه آن را در میان معارف دینی تبیین نموده و آن‌گاه بر اساس روایتی از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به بیان اقسام صبر پرداخته‌اند.

♦️متن پیاده شده‌ی این جلسات در سال ۱۳۵۴ با بازنویسی و تنظیم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) و با کارسازی مبارز مجاهد مرحوم سیّدحسین نیّری تهرانی توسّط نشر غدیر به چاپ رسیده و پس از پیروزی انقلاب بار‌ها توسّط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

..

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.