رسم زندگی


#سبك_زندگی
#فقه_زندگی
#زندگی_پاک
#احکام_زندگی_مشترک

? رسم زندگی

? خداوند زن و مرد را از جهت جسمی و روحی به‌گونه‌ای آفرید که بدون هر یک نه پیدایش و بقای آنان امکان‌پذیر است؛ و نه نیازهای جسمی و روحی هر یک، بدون دیگری به‌طور کامل بر آورده می‌شود؛ و نه تکامل روحی و دینی هر یک به صورت فردی و اجتماعی امکان‌پذیر می‌باشد. گویا هر یک پاره‌ای از یک موجود کامل‌اند و بدون هم ناقص و نسبت به هم مکمل‌اند.
خدای متعال با توجه به آفرینش آن‌چنانی زن و مرد و تفاوت‌های روحی و جسمی آن دو، حقوق و تکالیف زناشویی و خانوادگی به صورت مشترک و خاص برای هر کدام و آداب و احکامی را در روابط زوجین قرار داده است تا تأمین کننده نیازهای دنیوی و اخروی هر یک به صورت کامل باشد.
زندگی زناشویی قوام، تحکیم و استمرارش به محبت، دوستی، تفاهم، احترام متقابل و به رسمیت شناختن و رعایت حقوق همدیگر و رعایت آداب و احکام شرعی مربوطه است. دین اسلام برای آن‌که محیط و اجتماع کوچک خانواده قوام پیدا کند و تداوم یابد، برای هر یک از زن و شوهر حقوقی در نظر گرفته و در مقابل این حقوق وظایفی را نیز برای آنان تعیین کرده است؛ چرا که خداوند هر جا حقی در نظر گرفته، تکلیفی را هم مقرّر نموده است.
شناخت این حقوق متقابل و آداب و احکام موجود، در گرو آشنایی و مطالعه رساله‌های عملیه و عمل به احکام شرعی است. مطالب حاضر به بیان بخشی از پرسش‌ها در این حوزه می‌پردازد و دریچه‌ای است برای آشنایی بیشتر همسران با حقوق متقابل و احکام زندگی مشترک. چند دقیقه‌ای در آموختن احکام همراه می‌شویم.

#چهارشنبه_های_تربیتی_مشاوره_ای

  • 5 stars
    نظر از: سربازی از تبار سادات
    1400/04/09 @ 12:30:06 ب.ظ

    سربازی از تبار سادات [عضو] 

    موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.