موضوع: "مناسبت ها"

معرفی کتاب

 

 

❇️کتاب روابط تکامل زن و مرد

کتاب «روابط متکامل زن و مرد»حاصل دو نوشته و یک سخنرانی درباره ازدواج و روابط زن و مرد از زنده یاد علی صفایی حائری است. ازدواج، ارزش ازدواج و وظایف همسران، موضوع تساوی زن و مرد در شغل، ارث و میراث و دیه و…، حجاب و آزادی‌های مشروع زن و مرد و روابط کامل‌کننده زن و شوهر موضوعاتی هستند که در این اثر بررسی شده‌اند

این یک حقیقتی است که اگر من همسری انتخاب می‌کنم، شرایطی می‌گذارم، می‌گویم این آدم، آدم مهربانی است؛ اینطوری نیست که تا آخرین لحظه زندگی‌اش همین خط مستقیم محبت را طی کند. لحظه‌هایی هم می‌شود که در دلش بغض می‌آید، نفرت می‌آید خستگی می‌آید. حالا یا به حق یا به ناحق. مسأله این است که من با بغض و خستگی و نامهربانی او چگونه برخورد کنم. ما خیال می‌کنیم اگر دوستی گرفته‌ایم که صالح است، خوب است تا آخر مراحل زندگی‌اش همین خط را مستقیم طی می‌کند. نوسان‌های آدم‌ها، فراز و نشیب آنها، ارتجاع و اقتحام آنها را ارزیابی نمی‌کنیم. چه بسا در یک مرحله‌ای برگردد در یک مرحله‌ای فرو برود. فرو رفتن آدم‌ها، عقب گرد آدم‌ها را اگر حدس بزنیم، آن وقت در ارتباط با آنها این را می‌آموزیم که برای شرایط گوناگون آنها چگونه حساب باز کنیم.»

#معرفی_کتاب

??????

منویات رهبری


???امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است???رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای

معرفی کتاب

?
کتاب زن منتظر ومنتظر پروری

نویسندگان: مریم معین‌الاسلام، علی غلامی

زبان: فارسی

سال چاپ: 1388
نوبت چاپ: ۱
تعداد صفحات: ۲۴۰

توضیح کتاب:
تحقیقی درباره وضعیت «زنان» در «عصر ظهور» و وظایف آنان در «عصر غیبت» است. در این اثر به بحث درباره شخصیت زن منتظر و تکالیف مهم وی با توجه به شرایط موجود و نقش سازنده وی در عرصه‏های فردی و اجتماعی پرداخته شده است. نگارنده به جایگاه ویژه زنان در اجتماع پرداخته و با توجه به حساسیت حضور اجتماعی زن و نقش او در خانواده به وظایف و رسالت‏های مهم زنان در دو عرصه خانواده و اجتماع پرداخته و به آسیب‏شناسی اخلاقی، تربیتی فرهنگی و اجتماعی زنان در این زمینه می‏پردازد. وی به شناخت امام زمان (عج) و لزوم پیوند با آن امام اشاره کرده و لزوم آشنایی با انتظارات امام عصر از زنان را بررسی می‏نماید.
دشواری ها و سختی های دوران آخرالزمان و وضعیت اسف بار زن در دوران معاصر و نیز آنچه از وضعیت زنان در آخرالزمان که مورد اشاره ی روایات قرار گرفته است ،بهترین عامل ایجاد انگیزه در زن منتظر برای خیزش و حرکت به سمت شناخت راههای مصون و سالم ماندن از این وضعیت هولناک است.
زن منتظر برای شناخت رسالت های خویش در عرصه ی فردی،می بایست ابتدا با نگاهی از روی تدبر و دقت ،خداشناسی و هستی شناسی را سرلوحه ی کارهای خویش قراردهد.این مرحله گرچه یکی از اقدامات غیرضروری است ولی در واقع ،ریشه ی بسیاری از مشکلات را می بایست در ضعف بینش نسبت به خدا و هستی جستجو کرد.
پس از این اقدام نوبت به شناخت عظمت و جایگاه انسان می رسد.تنها در پرتو شناخت صحیح از انسان و تدبر در تفاوتهائی که خداوند در زن و مرد طرح ریزی کرده است میتوان به کمال شخصیت انسانی زن منتظر امید داشت.
همچنین زن منتظر می بایست بداند که بر شخصیت و رفتار وی ،اصولی حاکم است که می باید در مواردی که امور با هم تعارض می یابند،با اعمال آن اصول ،آنچه که اصل می گوید را در اولویت قرار دهد.
دین شناسی اقدام بعدی زن منتظر است .وی می بایست ضرورت ،جامعیت،ارکان و سیستم حاکم بر دین را به درستی بشناسد تا بتواند جایگاه حضرت مهدی"عج” را در نظام دین درک کند.
وی در گام آخر دشمنان خویش در مسیر حرکت به سمت جامعه ی مهدوی از جمله شیطان ،نفس اماره و جاهلیت مدرن را به صورت جدی درک کرده و برای محفوظ ماندن از گزند آن برنامه ریزی کند.
زن منتظر زمانی میتواند به رسالت خود در تربیت نسل مهدوی و مقدمه سازی ظهور عمل نماید که اصالت خانواده و نقش همسری و مادری را حفظ نموده و نسبت به فراگیری و عمل به ساز و کارها و مهارت های تربیت خانواده ای مهدوی،کوشا باشد.

 

 

منویات رهبری


#منویات_رهبری(حفظه‌الله)

بدترین تنبلی

به گمان من یکی از بدترین و پرخسارت‌‌ترین تنبلی‌ها، تنبلی در خواندن #کتاب است.هرچه هم انسان به این تنبلی میدان بدهد، بیشتر می‌شود.
?۱۳۹۰/۴/۲۹
ــــــــــــــــــــ

معرفی کتاب

 

 

✳️کتاب انسان در دو فصل

?کتاب «انسان در دو فصلِ» علی صفایی حائری (عین- صاد) به مسئله تربیت انسان در دوفصل پرداخته است. این کتاب پیش‌تر به صورت سخنرانی در تالار وحدت ارائه شده است.
?این کتاب در عین اختصار حاوی نکات تربیتی فراوانی است که تامل خواننده را می طلبد.

♦️تربیت بر شناخت و احساس و عمل اثر می‌گذارد و در این تأثیرها به علم هم خط می‌دهد، انگیزه و کیفیت کار و طرح جامع را پایه می‌گذارد و نیازها به تجربه و تجربه‌ها به صنایع ساده و صنایع به جمع بندی علمی و گسترش علوم لازم در این مبادله زنده می‌انجامد. و تحمیل تخصص‌ها و سنگینی رشته‌های علمی کنار می‌رود. و امتحان‌ها هم به سوی نشان دادن ابتکار و مهارت روی خواهند آورد.

1️⃣فصل اول: به محیط‌های تربیتی، شکل‌های تربیتی و عوامل تربیتی و وسایل تربیت، توجه دارد
2️⃣فصل دوم: انسان را در چهار حوزه معرفت، احساس، عمل و علوم ارزیابی کرده است و در این مباحث از تربیت اسلامی، فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی و اخلاق اسلامی نیز سخن رفته است.

#معرفی_کتاب

???????
????????